Moțiune simplă împotriva ministrului Cuc

Partidul Uniunea Salvați România a inițiat alături de Partidul Național Liberal o moțiune simplă împotriva ministrului Transporturilor Răzvan Cuc pentru a reclama situația dezastruoasă a proiectelor de infrastructură din România. Cea mai recentă decizie a premierului Mihai Tudose care a transferat de la Ministerul Transporturilor la Banca Mondială proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov demonstrează pe deplin incapacitatea ministrului Cuc de a gestiona proiectele de investiții.

Ministrul Cuc a făcut multe poze de PR pe șantierele din țară, dar nu a rezolvat blocajele din proiectele de autostrăzi în curs de execuție. În schimb, ministrul Cuc a folosit soluția lașă a rezilierii contractelor pentru a-și masca propria incapacitate de a rezolva problemele, precum și lipsa de profesionalism de la CNAIR. A reziliat contractul pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Pitești, la mai bine de doi ani de la începerea sa. În lipsă de inspirație, ministrul a susținut ideea că CNAIR poate face studiul geologic și proiectarea sau se poate lansa o licitație bazată pe un studiu vechi în speranța că, poate, prin magie ar putea funcționa. De asemenea,a reziliat parțial contractul pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva. Cauzele rezilierii nu sunt cele invocate, respectiv “nereguli la fața locului”, ci fuga de răspundere și frica de decizie din minister. Răzvan Cuc nu a reușit să scoată din contract zona cu tuneluri și să relanseze licitația în opt luni de zile, așa că a preferat această soluție de „încetare parțială unilaterală” care este cea mai păguboasă pentru români.

”Întregul mandat al domnului Răzvan Cuc a stat sub semnul mistificărilor și afirmațiilor nerealiste. Ministrul promitea că va inaugura 90 de km de autostradă anul acesta, dar de fapt, nu vor fi nici jumătate. În realitate, în ultimele luni de zile au fost lansate în mod populist o serie de licitații pentru a da bine la partid, pe documentații vechi și incomplete, ceea ce nu poate însemna decât noi rezilieri de contracte în viitor și bani și ani pierduți pentru România!”, a declarat deputatul USR Cătălin Drulă.

Ministrul Cuc ar fi trebuit să-l demită pe directorul CNAIR Ștefan Ioniță (de altfel, interimar) și să pună un manager profesionist așa cum îl obligă OUG 109/2011 privind guvernanța corporativă. În loc să respecte OUG 109/2011 și să profesionalizeze managementul companiilor din subordinea Ministerului Transporturilor, Răzvan Cuc a continuat strategia PSD de numire a pilelor, relațiilor și cunoștințelor în consiliile de administrație. Toate aceste companii esențiale pentru economia românească trebuie să fie conduse de profesioniști integri, capabili să realizeze o reformă instituțională reală.

Efectele cele mai evidente ale politizării excesive și incompetenței crase promovate la rang de strategie politică de PSD se observă la compania TAROM și la Compania Națională de Aeroporturi București. Ministrul Răzvan Cuc a trimis în consiliul de administrație al companiei o vânzătoare de cartele telefonice și o fostă jurnalistă, ambele fără niciun fel de experiență în domeniul aviației. Compania TAROM este condusă prin delegare de competențe de un tânăr cu foarte puțină experiență de business și nici un fel de experiență în managementul companiilor aeriene. În aceste condiții este de înțeles cum a ajuns TAROM să acumuleze datorii de peste 100 de milioane de lei doar în prima jumătate a anului.

Aeroportul Otopeni este condus de fostul șef de cabinet al domnului Cuc, de asemenea un tânăr fără experiență căruia i s-a oferit ilegal încă un mandat de director interimar, deși a trecut de perioada de interimat de 6 luni. Lucrările de infrastructură la Otopeni și Băneasa au probleme majore de planificare și execuție, iar planul de dezvoltare nu avansează în nici un fel deși vara aceasta aeroportul Otopeni a operat aproape de limita maxima de procesare a pasagerilor.

Reprezentanții USR au reclamat constant lipsa de consultare a cetățenilor și agenților economici asupra planurilor pentru proiecte majore de infrastructură (autostrăzi, căi ferate) și consideră că este nevoie de o schimbare de abordare la nivel politic. Ministrul Răzvan Cuc trebuie să plece, iar USR cere tuturor forțelor politice să se așeze la masă și să discute serios un pact pentru profesionalizarea companiilor din domeniul transporturilor și marilor investiții din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *