Deputatul Daniel Popescu: vrem legături și conexiuni cu aeroportul ca în statele civilizate, ca afară!

Parlamentarul Daniel Popescu, ales deputat în Circumscripția nr. 43 – Diaspora, în prezent vicepreședinte al Comisiei pentru comunitățile de români din afara granițelor țării și membru în Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională, a vorbit de la tribuna parlamentului despre proiectul de legătură feroviară între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, un proiect extrem de important pentru transportul din București. În intervenția sa, deputatul USR a susținut în fața colegilor deputați necesitatea de a urgenta realizarea acestui proiect, având în vedere multiplele beneficii pe care le-ar oferi. Deputatul USR a atras atenția și asupra faptului că este inadmisibil ca un proiect atât de limitat în amploare și totuși atât de important pentru transportul din București să treneze de atât de mult timp.

Declarația politică a deputatului Daniel Popescu despre legătura feroviară dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni se înscrie în capitolul promisiunilor neonorate încă de actuala guvernare, dar de a căror punere în practică depinde deplasarea zilnică a zeci de mii de oameni. În legătură cu acest subiect, parlamentarul USR a formulat și o interpelare direct către actuala conducere a Ministerului Transporturilor, prin care solicita detalii despre stadiul implementării acestui proiect, conținut deja în Master Planul General de Transport al României.

Proiectul presupune mai exact construirea unei porțiuni de cale ferată de circa 3 km care să scurteze timpul de deplasare între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni la sub 18 minute cu trenul și să faciliteze legătura cu alte puncte nodale de transport. Beneficiile realizării acestui tronson, evidențiate și de deputatul USR în intervenția sa, sunt multiple. Acesta ar ușura călătoriile zilnice ale zecilor de mii de navetiști care traversează Bucureștiul spre locul de muncă și ar face mai ușoară întoarcerea acasă în concediu pentru sutele de mii de români din străinătate care ajung anual în țară prin aeroportul Otopeni. Acesta ar aduce și un plus de confort sutelor de mii de turiști care vizitează România și care sunt obișnuiți cu standarde înalte în materie de transport. Nu în ultimul rând, deținerea de către România a președinției rotative a Consiliului UE ne oferă ocazia de a conștientiza cât de mult ar fi ajutat o asemenea legătură feroviară deplasarea sutelor de delegați străini care ajung săptămânal în România cu acest prilej.

Deputatul Daniel Popescu a insistat asupra faptului că este inadmisibil ca un proiect atât de limitat în amploare (construcția a 3 km de cale ferată) și totuși atât de important pentru transportul din București să treneze de atât de mult timp. Potrivit parlamentarului USR, modul în care se desfășoară un proiect ca acesta arată grad 0 de responsabilitate și profesionalism la nivel de implementare și grad 0 de voință politică la nivel de decizie.

În final, parlamentarul a transmis colegilor săi îndemnul de a impulsiona realizarea proiectelor promise în campaniile electorale și în legătură cu care aceștia sunt datori față de electorat, construcția legăturii feroviare dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni fiind unul dintre ele. Potrivit deputatului USR, este nevoie încă o dată de mai multă voință politică pentru înlăturarea barierelor birocratice și de altă natură care fac imposibilă implementarea unor proiecte ce ar schimba în bine viețile oamenilor. În cazul de față, porțiunea de cale ferată dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni ar aduce beneficii directe și imediate zecilor, poate sutelor de mii de călători, navetiști, turiști și cetățeni români care traversează Bucureștiul și care merită să nu fie ignorați.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *