Anul școlar între entuziasmul copiilor și pregătirile “pe genunche” ale ministrului Pop

Anul școlar începe fără autorizație de funcționare pentru mii de școli și fără manuale pentru toate clasele, un început dezastruos pentru care guvernarea PSD – ALDE nu are nicio scuză.

În timp ce politicienii susțin astăzi discursuri în fața copiilor, părinților și profesorilor în care afirmă că Educația este o prioritate, Guvernul Tudose taie bugetul Ministerului Educației și condamnă România să aibă cel mai slab finanțat sistem de învățământ din Europa și una dintre cele mai mari rate ale abandonului școlar.

Prin lipsa unui calendar eficient al licitațiilor pentru editarea la timp a  manualelor școlare, dar și din cauza lipsei de profesionalism a celor doi miniștri ai Educației din guvernarea actuală, coaliția PSD-ALDE a aruncat în aer începutul de an școlar, mai ales la clasa a V-a. Copiii nu vor avea manualele în școli decât la jumătatea lunii noiembrie, iar propunerea unui compendiu introductiv pentru clasa a V-a este o măsură de urgență aberantă care arată incompetența ministrului Pop”, susține deputata USR Cristina Iurișniți.

Toate deciziile luate de Liviu Pop, fără niciun fel de consultare publică, demonstrează că nu cunoaște domeniul și nu are nicio strategie pentru modernizarea sistemului de educație. În schimb, ministrul Pop urmărește politizarea sistemului prin numirea apropiaților PSD la conducerea inspectoratelor școlare. Dovadă este decizia de demiterea printr-un mesaj transmis vineri seara prin fax a 13 inspectori generali din țară, cu doar două săptămâni înainte de începerea anului școlar.

USR a semnat alături de PNL o moțiune pentru demiterea lui Liviu Pop, unul dintre cei mai slab pregătiți miniștri ai Educației din ultimii 27 de ani. Prin această moțiune simplă, parlamentarii USR și ai PNL, cer Guvernului Tudose: rezolvarea de urgență a problemei manualelor școlare, asigurarea tuturor resurselor financiare și legale pentru obținerea autorizațiilor de funcționare a tuturor școlilor, finanțarea corectă a educației românești, descentralizarea reală și depolitizarea școlii românești; promovarea și dezvoltarea învățământului profesional; elaborarea unei legislații și a unor proceduri coerente pentru înființarea de noi școli doctorale sau acreditarea de noi domenii de doctorat și demisia ministrului Educației.

E timpul ca acest guvern să înțeleagă că “educație” trebuie să însemne mai mult decât entuziasmul copiilor şi părinților la început de an.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *